Elvira - Ridning på Nett/Net

Japp, ridning på Nett idag alltså. Hans heter tydligen Net, dock uttalas det Nett..
Fast jag får väll börja skriva Net i alla fall, annars lär jag väll få höra att jag skriver dåligt, haha. 

Ni minns väll hur fantastiskt Net gick igår? Hur han inte stannade en enda gång?
I dag var det lite sämre med det. Han stannade ett antal gånger och vände. Det är dock inga problem då jag bara samlar honom och vänder tillbaka för att sedan driva honom framåt. Han har lite svårt för att fatta galopp, i alla fall när man rider ut. Han springer helst så snabbt han bara kan i trav för att sedan falla in i galopp. Men om man hindrar honom, vilket är väldigt lätt då han är lätt i munnen,  från att springa iväg i traven och sedan fattar en tydlig galoppfattning så fattar han super! 
Sista (andra) galoppen fattade han super och fick upp en riktig fart, haha. Nej vadå ponnygalopp?
Bild sen i söndags?

Han är söt han :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0