Elvira - Parador igen!

Fick Parador på ridskolan idag igen och det gick helt ok. Han markerade pyttelite, tänkte inte på vilket/vilka ben, detta berodde på att han var nyskodd. Pernilla, min ridlärare, tyckte att jag kunde rida honom i alla fall då han bara var lite känslig efter skoning. Jag fick rida lite innan för spåret där det var lite mjukare. Vi red i paddocken idag och Parador kändes, trots småhaltande i början, ganska fräsch. 

Vi red lite i alla gångarter, väldigt självständigt, lite volter, raksträckor. Övade även lite mer på sluta i skritt och sedan fick man provai trav. Parador är ju en sjuktduktig dressyrhäst då Pernilla tävlat honom tidigare. Han har alltså väldigt lätt för dressyrrörelser och är känslig för hjälperna. Det var alltså ganska enkelt att få honom att gå som man ville, lite klurigare i trav men kändes ändå helt okej :)
En lyckad lektion och fick mycket positivt av Pernilla, speciellt i galoppen. 



Imorgon slutar jag tolv <3 Då far jag hem och pluggar och sen tar jag moppen till stallet, kär i min moppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0