Elvira - hdeiuwgyfiew...

...vad jag är trött!

Lång dag idag. Gick hyfsat på provet, mycket skönt att det är över. 
Efter skolan åkte jag som sagt med Anna ut till KRS och fotade henne när hon red lektion, träffade även lite folk där o så, kuligt värre. Bilderna lägger Anna upp sen.
Efter KRS så blev det en tur till Bollstad. Jag fick rida Nett och Anna fick rida Sarina. Vi red ut en kortis vilket gick bra. Nett var lite envis och vägrade gå framåt när Sarina försvann bakom honom. Han stannade och försökte vända tillbaka hem. Jag gjorde halt, breddade mina händer och använde tygel plus skänkel för att få honom att vända om igen och fortsätta gå bortåt. Detta hände tre-fyra gånger och det löste sig snabbt och bra alla gånger. Sen svängde vi runt några grushögar och sådär, Nett var lite velig men till slut fick jag honom att gå dit jag ville. 
Eftersom att turen var väldigt kort så red vi en snutt i paddocken. Jag kunde knappt få Nett att gå ett varv på volten i trav utan att han krånglade. Blev till slut väldigt tjatigt och tråkigt så Anna och jag bytte, Anna ville gärna prova Nett i paddocken också. Sarina kändes lite seg idag men ganska mjuk, hon är så härlig! Starkfavvo, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0