Elvira Carlén

Jaha, nu ska jag skriva om mig alltså..

Jag är 15, bor i Kungälv och går på strandskolan.
Flumrider, det är ett bra ord för att sammanfatta mitt hästliv. Flum = flummar mycket, lite av en skogsmulle och NH typ. Rider (vilket jag tycker är ett snyggt och stilrent ord) = gillar dressyr, men skulle aldrig vilja satsa på tävling. Jag gillar att känna och se min utveckling, men jag är ingen tävlingsmänniska.

Just nu rider jag ett halvblod vid namn Montana vilket jag har gjort i snart ett år. Hon mycket pigg dam på 23 år.
I början, första vintern, så tyckte jag att hon var ganska svår att kontrollera och jag kände mig mest bara obekväm med henne. Nu har jag lärt mig hur jag ska göra och nu är det mycket lättare. I vintras/våras hade jag aldrig vågat släppa efter i galoppen vid en uteritt, nu är det inga problem för jag känner att jag har kontrollen, i alla fall för det mesta, hehe. Stallet där Motnana står är förövrigt riktigt nice, extremt trevlig stämning, det bästa inackorderingsstall jag någonsin satt min fot i.

Förutom att vara medryttare på Montana så tar jag ridlektioner på ridskolan Lundens gård. Jag rekomenderar denna ridskola starkt. Den är privatägd, ridläraren är grym, man är bara 6st i varje grupp, hästarna går på lösdrift vilket betyder att det går ute dygnet runt förutom när de rids, inga hjälptyglar, inga onödiga nosgrimmor och det är allmänt trevlig stämning. Jag rider just nu i en tre:a, men ska snart gå upp i en fyra.

En annan stor passion som jag har är att fotografera. Fick min första systemkamera för två år sedan och har gått från att fota auto till manuellt. Fotar fortfarande i jpg men är sjuktsugen på raw, hehe. Fotar med en nikon D3000, som jag hoppas ska bytas upp till en D90 snarast. Med andra ord, det kommer komma mycket bilder här, hoppas ni gillar't.

Här kommer jag skriva om Montana, ridskolan och om andra roliga saker som händer i mitt liv.
Det kommer nog bli ganska många inlägg som både jag och Anna är delaktiga i eftersom att vi i princip är med varandra 24/7.

Jag & Montana, foto: Frida Larsson

Jag & Montana, foto: Anna 

Världens finaste tant <3 foto: jag
Det var allt för mig för stunden, hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0