Anna - Daffylina<3

Kör nu på ett inlägg om Hoppningen på Daffy. Började värma upp med att göra lite halvhalter, halter och mcyetk övergångar.
Samt att jag inte skulle förböja henne utan att hon skulle gå rakställd på volten, jag har väldigt lätt att förböja.. Allt detta för att inte bogarna skulle sjutas ut.
Hon glömmer gärna dom så vi arbetade att jag inte skulla glömma ta med mig dom. På så sett skulle formen komma automartiskt.

Hon var ganska seg i munnen men det släppte någolunda tills vi började hoppa. Vi började göra en travövning med lite cavaletti.
Lilla tanten tyckte det avr jätte kul och sprang, och sprang! Hehe. Fick sitta ner på henne för att få ett bra tempo frånn grunden.

Hoppad sedan ett litet lägre hinder, det tyckte hon var kul, hon dog på som sjutton så jag fick hålla in henne ganska rejält.
Där skulle jag få henne i en rakväg efterhindret, det gick ju lite mindre bra då hon gros som sjutton!
Hon sparkade även till några gånger. En gång så hårt så att hela hinderstödet välte, men det vara bara att ta upp hvudet på henne och driva, skänklade på henne där och då sparkade hon mot skänkeln. Busen!

Höjde sedan till 60-70 och rullade på där tills vi höjde till 80. Där sprang hon undan några gånger, men hoppade sedan fin, fint.
Jag red i galoppsadeln och sitsen blir sååå fin i den sadeln. Man kommer dessutom inte upp i sadeln så jag kom lite efter i sprången.
Höll lite väl mycket i henne så hon kröp sig upp i hindret, hon vill höja ryggen men pga av att jag inte kommer upp kunde hon inte det.
Elvira knäppte några fina bilder, här får ni lite smakprov:




meheeee, gald ponny!

Även två på Lisa och Solen som var jätte duktiga!




Kommentarer
Postat av: sarah- tillridningsryttare

GILLA INLÄGGET!°

2011-09-27 @ 13:57:44
URL: http://sarawhbby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0