Ridning, S,M,L

Kom ut till stallet igår, det var mockat och klart, så fixade höt tilsammans med Emil och Amanda och Mimmi. Vi packade hela 50 kg hö. Dessutom fick vi dra ut små tussar och lukta på varenda en eftersom balen är möglig.
Det var ganska segt!

Red sedan Montana i paddocken, det gick helt OK. Hon var väldigt piggelinis och ville bara springa, springa, springa!
Men stundvis var hon fin.
Bytte sedan med Emil och red Sarina, hon var också helt OK. Red lite galoppövningar på serpentinerna, galoppera på bågen, trav över medellinjen 1-2 steg för att sedan få galoppen med en gång. Gick kanon.
Travade och skrittade av henne sedan.

Sen blev det en snabb avborstning för att rida Lisa i mörkret. Samma där, lite övergångar där med. Hon gick mest och spände sig hela tiden och hoppade till för det mesta.
Höll mig därav på nedre volten att hon skulle lyssna på mig och göra det som vi skulle göra när jag vill det. I traven rann hon gärna iväg, samma i galoppen med i slutet gick det fin, fint.

Kom hem vid åtta, duschade, åt sedan gick jag och la mig.
Föresten försov jag mig idag, vaknade kvartöver åtta. Som tu var hade jag en snäll vikarie som inte skriver upp det. Tack,Tack!
Måste även passa på och Gratta min kära pappa som fyller år idag! Grattis till dig♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0