Elvira - När man brummar snabbare än alla andra

det gör jag sällan, för min går bara i 25 (50)..

Efter en trög skoldag då vi hade slöjd som sista lektion, typ värsta ämnet, så stack jag och Madde till mimers för att äta en macka. Hon har dock precis gått så nu sitter jag här och väntar på Moa som ska komma hit och plugga med mig.

Jag sitter och funderar på om jag borde ha ett bestämt schema för Sarina, i alla fall för de dagarna som jag har hand om henne. Kan ju vara bra att veta hur mycket hon går varje vecka och vad vi gör, så att man planerar in det i förväg. Då kan man även se efter så att hon vilar de dagarna man inte har tid och kommer ut på ett hårdare pass när man har mer tid. Kanske kan shemat se ut ungefär såhär för denna veckan:

Tisdag:
Dressyrlektion för Karin
Torsdag:
Uteritt, kortare tur på 30 min?
Fredag:
Skritta ut och sen ett kortare dressyrpass med bommar(?) i paddocken
Söndag:
Uteritt, en längre runda på en och en halvtimma?

Är det någon som brukar göra liknande veckosheman för hästen? Brukar de följas? Eller blir det att man byter lite efter behov?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0