Elvira - Jösses vilken dag!!!

Först skolan från 8.30 till 15.40. Riktigt kul att träffa alla klasskompisar igen!

Sen blev det direkt hem och vidare till stallet. Red inte lektion för Karin utan jag och Anna red ut istället. Det blev två turer, fyra hästar.

Tur 1: Jag red på Sarina och Anna på Net. Vi tog en liten tur på de grusvägarna som ligger runt omkring stallet. Det blev ganska mycket trav och ett antal galopper. Net verkade glad o pigg, inga problem med honom nu längre. Sarina var lite seg idag, ovanligt seg. Det var en trevlig tur i alla fall, en riktigt softgalopp i slutet, haha.

 


Tur 2: Denna gången red jag på Montana, tjejen är frisk nu ju, och Anna på Lisa. Tur 2 blev kortare då dessa hästar inte är lika väldtränade som S och N. Vi red först ner mot järnvägen, gick sådär då vi stötte på några kor. Ni kanske inte har hört detta innan men Montana är väldigt korädd och då menar jag väldigt. Korna stod lite för nära vägen för att vi skulle kunna passera, vi valde att fortsätta till nästa sväng och sedan vända. Vi red tillbaka mot stallet och red en annan tur. Vi travade två gånger och galopperade en galopp, en ganska lugn runda med andra ord. Montana var piggelin som vanligt, hon är så rolig att rida ut på alltså! Lisa är väll lite som hon är, liten spännis, hehe. Två mysiga turer och en fin dag i stallet.

Nu ska jag zzzova, tjenix!

 

Bild från fotograferingen av min lillasyster. Tycker inte om färgerna, smetigt osv. Men jag tycker att ljuset är värt ett försök till att få det ok (ABSOLUT inte bra) genom att redigera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0