Elvira - GO HÄST!

Jag säger det hela tiden och nu säger jag det igen, jag blir bara mer och mer förtjust i Sarina.

Hon har stått två dagar nu och gick inte så hårt i slutet av förra veckan. Så idag när jag skulle rida ut (rider egentligen inte hos Karin på onsdagar, men jag red inte igår så) med Ida, en lagom tur, så tog vi en galopp fram och tillbaka på en ganska lång raksträcka, och efter de galopperna så blev Sarina helt tokig. Hon studsade upp och ner, fram och tillbaka, hon började kröka på nacken och typ trippa fram. Hon blev en helt annan häst! Anastasia började och visa sig lite, hon är så söt haha! :)
Sen var Sarina superpigg hela vägen hem, väl hemma så tog jag tillfället till akt och red lite i paddocken. Känslan var helt underbar, hon gick fint i alla gångarter, övergångar, till och med högergaloppen gick prima!
Jag var/är så himla glad efteråt, mitt ansikte lyste liite (MYCKET!) när jag gick tillbaka mot stallet.

Sarinas ägare hade varit förbi Bollstad igår och lämnat några täcken + morötter. Jag gav Sarina en liten morot efter ridpasset, det uppskattades av S!
För övrigt en trevlig stalldag, slapp ju mocka och fylla hö också, hehe ;)

Nu tänkte jag käka våfflor och plugga? Usch, jag pluggar för mycket!


Är inte min systers arab snygg då eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0