Anna - Sammanfattning av dagen

Började dagen med att vakna kvart i elva, därefter ringa Elvira.
Åkte ut till stallet runt tolv och fixade lite smått innan Elvira kom in och skrämde mig mitt i mockandet av Montanas box!
Hämtade sedan hästarna och borstade snabbt av dom sen bort till paddocken, fast... Vi kom inte så långt då vi kom på attvi hade glömt att lunchfodra, så jag gick en sväng med hästarna och Elvira forade.
Eftersom hästarna redan var skrittade så började vi rida med en gång.

Trodde jag kunde programmet men icke, så det pluggade jag in på Montanas rygg = rida med ett papper i handen.
Red sedan igenom det några gånger och jag måste säga att M var riktigt lugn idag. Red på hacket idag, hon funkar faktiskt bäst på det, gick lugnt och samsat och hittade formen lite ibland. Ville aldrig hoppa av henne. Längtar nu efter en fartfylld(ovanligt?) uteritt på henne.
Har verkligen saknat att rida henne, lilla plutten.

Sedan bytte vi hästar och jag red Sarinis, red igenom programmet där med ohc måste säga tt hon var väldigt framåt idag. Det blir lättare och lättare att sitta på henne med.
Innan sommaren tyckte jag M var svår och sitta på, nu åker jag nästan fram på henne.
Det funkade bra med S på programet, hon var framåt och tog skänklarna + förhållningarna bra, lite skumpigt bara, men, men. höhö.
En styck lerig häst, det konstiga är att hon bara blir lerig på högra rumpan, weeeiiirrrd tyyyp.
Tog sedan två galopper ute, en liten mer samlad och en liten mer rääääääser bredvid varandra, gööör fort, göör härligt!♥



Fixade sedan klart det sista innan vi drog vidare till KRS, bytte där schabrak och putsade träns. Shanti var ren idag så det inte lång tid tills hon var klar, dock fick vi vänta med att sälja magen och benen eftersom det var stopp i avloppen.
Men, när jag precis var klar med henne och går in för att fixa lite småsaker i sadelkammaren så har hon passat på att rulla sig, bajshäst!

Shanti var lite brökig på framridningen, bockade i fattningarna ville inte hitta formen och var väldigt tjafsig i munnen! Fick ju träna på galoppen ganska mycket så hon hann nog bli lite trött innan jag kom in på banan för där var hon lite loj, lite småseg också.
Var jätte nöjd innan jag fick protokollet, eller alltså, det var jätte bra men det var små saker som jag kunde gjort bättre.
Det hela slutade med 58,89. Hade faktiskt hoppats på att få 60, men som sagt, jag gjorde lite fel som jag kunde tänkt över bättre. Sen var jag ju inte helt hajj på när jag skulle bryta av och sånt det och hur stora volterna skulle vara eftersom mitt nerkluddade program bara innehöll gångarterna och vägarna, höhö.
Känslan var dock underbar och det flöt på, nästan lite för mycket. Åkte nog lite häst idag, inte bja anna!

Film från idag som Lisas mamma filmade, bilder kommer nog upp imorrn tror jag. Ni får vänta helt enkelt!
Vad tycker ni om filmen?

Bilder från påskhoppningen, hoppa kan hon iallafall!

tekninken på topp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0